Ferieplan for skolerne og lukkedage i SFO og klub

Oversigt over skolernes ferie samt lukkedage i SFO og klub.

Vi vil gerne have din mening.

Hvad synes du om helsingor.dk?

Første skoledag
Mandag den 14. august.

Efterårsferie
Lørdag den 14. oktober til søndag den 22. oktober. Dagtilbud, SFO og klub er åben.

Juleferie
Onsdag den 20. december til tirsdag den 2. januar.
Der er lukkedage i dagtilbud, SFO og klub den 21., 22. 27., 28., 29 december samt 2. januar. Der vil være alternativ pasning for dagtilbuds- og SFO-børn i Børnehuset Rosenkilden. Der er ikke alternativ pasning for klubbørn.

Vinterferie
Lørdag den 10. februar til søndag den 18. februar. Dagtilbud, SFO og klub er åben.

Påskeferie
Lørdag den 23. marts til mandag den 1. april.
Der er lukkedage i dagtilbud, SFO og klub de tre dage før påske den 25.-27. marts. Der vil være alternativ pasning for dagtilbuds- og SFO-børn i Børnehuset Rosenkilden. Der er ikke alternativ pasning for klubbørn.

Kr. Himmelfartsferie
Torsdag den 9. maj til søndag den 12. maj.
Der er lukkedag i dagtilbud, SFO og klub fredag efter Kr. Himmelfartsdag den 10. maj 2024. Der vil være alternativ pasning for dagtilbuds- og SFO-børn i Børnehuset Rosenkilden. Der er ikke alternativ pasning for klubbørn.

Pinseferie
Lørdag den 18. maj til mandag den 20. maj. Dagtilbud, SFO og klub er lukket.

Grundlovsdag
Onsdag den 5. juni.
Grundlovsdag er en lukkedag i SFO og klub. Der vil ikke være alternativ pasning.

Sommerferie
Skolerne holder sommerferie fra lørdag den 29. juni 2024.

SFO’er og klubber holder lukket i uge 29, 30 og 31. Der er tilbud om Sommercamp for SFO-børn. Der er ikke alternativ pasning for klubbørn.

Første skoledag
Mandag den 12. august 2024.

Efterårsferie
Lørdag den 12. oktober 2024 – til søndag den 20. oktober 2024. Dagtilbud, SFO og klub har åbent.

Juleferie
Fredag den 20. december 2024 til torsdag den 2. januar 2025.

Dagtilbud, SFO og klub har lukket den 23.,24., 27., 30., samt 2. januar.

Der vil være alternativ pasning for dagtilbud- og SFO-børn den 23., 27, 30. og 31. december 2024 samt 2. januar 2025.

Vinterferie
Lørdag den 8. februar 2025 til søndag den 16. februar 2025. Dagtilbud, SFO og klub er åben.

Påskeferie
Lørdag den 12. april 2025 til mandag den 21. april 2025.

Der er lukket i dagtilbud, SFO og klub i påsken 2025.

Der er alternativ pasning for dagtilbud- og SFO-børn den 14., 15. og 16. april 2025 i Bh Rosenkilden.

Kristi Himmelfartferie
Torsdag den 29. maj 2025 til søndag den 1. juni 2025.

Dagtilbud, SFO og klub har lukket.

Der vil være alternativ pasning for dagtilbud- og SFO-børn d. 30. maj 2025 i Bh Rosenkilden.

Grundlovsdag
Torsdag den 5. juni. Der er lukkedage i SFO og klub, og der vil derfor ikke være alternativ pasning.

Dagtilbud har åbent.

Pinseferie
Lørdag den 7. juni 2025 til mandag den 9. juni 2025. Dagtilbud, SFO og klub er lukket.

Sommerferie
Skolerne holder sommerferie fra lørdag den 28. juni 2025.

I ugerne 29, 30 og 31 holder dagtilbud, SFO’er og klubber lukket. I disse uger er der sampasning i udvalgte dagtilbud for dagtilbudsbørn.

Der er tilbud om Sommercamp for SFO-børn på Villa Fem.

Der er ikke alternativ pasning for klubbørn.

Når SFO og klub holder lukket i tre uger i sommerferien, tilbydes SFO-børnene i stedet at deltage på Sommercamp. Campen bliver afholdt i klubben Villa Fem, Borgmester P. Christensens Vej 4 i Helsingør.

I sommercampen deltager SFO-børn fra alle kommunens skoler. Der er fokus på udeliv, leg og bevægelse. Programmet skifter fra år til år, og børnene får blandt andet mulighed for at afprøve løbehjul og BMX-cykler i Multiparken og mange andre sjove aktiviteter.

Det er personale fra kommunens SFO’er, der afholder sommercampen. Tilmelding til sommercampen sker i februar/marts måned og bliver udmeldt via Aula.