Digital Post for virksomheder

Fra 1. november 2013 har Digital Post været obligatorisk for alle virksomheder og foreninger med et CVR-nummer i Danmark.

Det betyder, at al kommunikation med det offentlige skal foregå med Digital post via Virk.dk og ikke længere med breve.

Derfor er det vigtig, at virksomheder har en digital postkasse.

Der er mange fordele ved digital post

  • Ét sted til al digital post – Det gælder også mail fra e-boks
  • Sikrere og mere pålideligt end brev og normal mail.
  • Hurtigere kommunikation med det offentlige.
  • Ingen udgifter på porto/kuverter/papir.
  • Digital post kan videresendes til firmaets andre mailadresser.
  • Sms eller mail-notifikation ved ny post.

I den digitale postkasse på Virk.dk, vælger I selv, hvordan posten skal sorteres og håndteres, og I opretter selv mapper og strukturerer posten efter eget ønske.

Angiver I jeres e-mailadresse eller mobilnummer, får I besked, når der er ny post i postkassen. Tilmelding og opsætning af digital post er hurtigt og nemt - og gøres på Virk.dk's hjemmeside

Sådan kontakter du Helsingør Kommune som virksomhed

  1. Log på www.virk.dk
  2. Vælg "Digital post" nede i højre hjørne.
  3. Vælg Indbakke
  4. Vælg ny post
  5. For at finde Helsingør Kommune, tryk vælg modtager og skriv "Helsingør Kommune".
  6. Skriv emneordet så præcist som muligt
  7. Skriv din mail og tryk send
  8. Din mail er nu sendt sikkert til Helsingør Kommune

Se info-film om digital post til virksomheder

Dansk antenne forening har lavet en fremragende video, der beskriver hele processen fra oprettelse af medarbejder signatur til endelig digital postkasse.

 

 

Center for Borgerservice, It og Digitalisering

Birkedalsvej 27
3000 Helsingør
Telefon: 49 28 28 28
E-mail: bid@helsingor.dk