Borgerrådgiveren

Borgerrådgiveren behandler klager over kommunens sagsbehandling og medvirker til, at der ydes en god borgerservice, hvor borgerne er i centrum.

Er du utilfreds med kommunens behandling af din sag? - Eller har du svært ved at forstå en afgørelse? Så kan du henvende dig til borgerrådgiveren.

Borgerrådgiveren behandler klager over Helsingør Kommunes sagsbehandling og medvirker til, at der ydes en god borgerservice, hvor borgerne er i centrum.

Borgerrådgiveren er ansat af Byrådet og er en rådgivnings- og klageinstans, som er uafhængig af Helsingør Kommunes administration.

Borgerrådgiveren skal gøre det lettere for borgere og brugere at klage over forhold, der vedrører Helsingør Kommune, samt bidrage konstruktivt til forbedring af sagsbehandling og borgerbetjening. 

Læs, hvad Borgerrådgiveren kan hjælpe med

 

Kontakt borgerrådgiveren

 

Alle borgere i Helsingør Kommune kan kontakte borgerrådgiveren, og det er gratis. Du er velkommen til at kontakte borgerrådgiveren - enten telefonisk, på mail eller ved personlig henvendelse:

 

Borgerrådgiver Peter Korsgaard
Rådhuset, Stengade 59
3000 Helsingør
Tlf. 49 28 29 79
E-mail: pko12@helsingor.dk

 

Hvis du har mulighed for at benytte Sikker mail, kan du skrive til:

 

sikkerpost.borgerraadgiver@helsingor.dk

 

Du er velkommen til at komme uanmeldt, men hvis du vil være sikker på at træffe borgerrådgiveren, er det en god ide at ringe og aftale en tid.

 

Link til Helsingør Kommunes åbnings- og telefontider

 

Årsberetninger

Læs borgerrådgiverens beretning for 2015/2016

Læs borgerrådgiverens beretning for 2014/2015

Læs borgerrådgiverens beretning for 2013/2014

Læs borgerrådgiverens beretning for 2012/2013

Borgerrådgiver Peter Korsgaard

Rådhuset, Stengade 59
3000 Helsingør
Tlf. 49 28 29 79
E-mail: pko12@helsingor.dk