Betalingsaftale

Hvis du ikke har økonomisk mulighed for at betale en regning til Helsingør Kommune, skal du kontakte Opkrævningen, inden betalingsfristen udløber.

Du har mulighed for at indgå en betalingsaftale med Helsingør Kommune. Som udgangspunkt skal betalingsaftalen være afviklet indenfor 18 måneder og med minimum 100 kr. om måneden.

Der kan være krav, som Helsingør Kommune ikke tilbyder en afdragsordning på eksempelvis den månedlige betaling af daginstitution.
Hvis du ønsker betalingsaftale på et krav vedrørende tilbagebetaling af kontanthjælp, ydelser eller pension gælder nogle særlige regler, hvor Helsingør Kommune skal fastsætte det månedlige afdrag ud fra din aktuelle indkomst.

Når du har en betalingsaftale med os, vil restancen fortsat være registreret til modregning i dine eventuelle krav på udbetaling fra det offentlige – fx overskydende skat eller moms. Registreringen vil først blive slettet, når restancen er betalt.

Din betalingsaftale kan tilmeldes Betalingsservice.



Center for Borgerservice, It og Digitalisering

Birkedalsvej 27
3000 Helsingør
Telefon: 49 28 28 28
E-mail: bid@helsingor.dk