Google hjalp med at styrke den digitale udvikling i Helsingør

Googles rullende turbus oplevede rekordstor tilslutning fra Helsingørs virksomheder og borgere.

Rigtig mange virksomheder og borgere i Helsingør og omegn er interesseret i at styrke deres digitale udvikling. I hvert fald er Helsingør det sted på Google Succes Onlines tur rundt i Danmark, hvor flest har været tilmeldt et eller flere kurser.

Google har netop tilbragt to dage med deres rullende turbus på Kulturhavnen, hvor der var mulighed for at blive klogere på en lang række emner inden for digitalisering: Salg via nettet, søgeoptimering og meget andet.

I alt var der 527 tilmeldte til de 14 forskellige kurser - 115 forskellige virksomheder og 20 borgere.

Tilmeldingerne kom fra så forskellige brancher som ingeniører, møbelforretninger, tøjbutikker, rejsebureauer og ejendomsmæglere.

Rammer ned i behov

Kommunaldirektør Stine Johansen var sammen med tidligere udenrigsminister Martin Lidegaard forbi turbussen for at byde officielt velkommen.

- Den store tilslutning her i Helsingør vidner jo om, at uddannelsesbussens besøg rammer direkte ned i et behov hos vores virksomheder. Tak fordi I kom – og hjertelig velkommen, sagde kommunaldirektøren blandt andet.

Tidligere har Succes Online været i Helsingør med korte kursusforløb, bl.a. i 2016 og 2017. Her deltog omkring 25 virksomheder fra Helsingør og omegn.

Kommunaldirektør Stine Johansen bød velkommen til Google.