Erhvervsliv

Nye tiltag skal sætte yderligere skub i turismen

Turismen i Helsingør Kommune viser positive tegn op mod højsæsonen 2022. Foråret har budt på rekordmange besøgende på museerne i byen, færgerne melder om rekordmange passagerer og i marts måned lå overnatningstallene på kommunens overnatningssteder 30% over rekordåret 2019.

Helsingør Kommune har sammen med Wonderful Copenhagen derfor lanceret en række servicetiltag til turister under navnet Elsinore Visitor Service. Dette er for at sikre, at turister den kommende sommer får vejledning, inspiration og en god serviceoplevelse i hele kommunen. Indsatsen består af:

  • Åbning af ny fysisk turistinformation i Kulturværftet kaldet Elsinore Visitor Service
  • Nye Helsingør Guide til turister på 3 sprog, nyt cykel/vandrekort og nye bykort til Helsingør og Hornbæk
  • Et online læringsforløb for alle turistvirksomheder om hvordan man kan styrke sin bundlinje gennem bedre gæsteservice
  • Nye informationsskilte i Helsingør med vejvisning og oversigtskort
  • Onboarding af frontpersonalet hos de største turistattraktioner og overnatningssteder
  • Ny bred lokal og regional distribution af materiale – regionalt over 200 steder, lokalt over 80 steder og i Helsingborg over 40 steder

Som noget nyt lanceres en række dagsprogrammer for kulturinteresserede og børnefamilier, som fx frontpersonalet på hoteller kan printe ud, for som de siger hinsidan, så er den største turistattraktion i Helsingborg – Helsingør!

Følg med i de seneste nyheder

Hold dig opdateret på de seneste nyheder fra Helsingør