Bestil tid og spring køen over i Borgerservice

Skal du have nyt pas eller kørekort, slipper du nu for at stå i kø i Borgerservice. Du kan springe køen over ved at bestille tid online hjemmefra.

 Helsingør Kommunes Borgerservice på Prøvestenen tilbyder nu et nyt bookingsystem, hvor borgerne bestiller tid på forhånd, hvis de skal have nyt pas eller kørekort – lidt ligesom at bestille tid hos frisøren. Borgerne vil på www.helsingor.dk kunne lave det digitale forarbejde og bestille tiden i samme moment.

Vi prøver naturligvis at gøre det så nemt som muligt for borgerne, siger Pernille Madsen, der er centerchef for Borgerservice, It og Digitalisering.

Hun forsætter:

Med det nye system bestiller borgeren tid hjemmefra for at få nyt pas eller kørekort. Før i tiden mødte borgeren op i Borgerservice og ventede på, at en medarbejder blev ledig. Ventetiden er spildtid, og jeg er sikker på, at borgerne – ikke mindst børnefamilierne - kan se en fordel i at bestille en tid på forhånd og dermed springe ventetiden over,

fortæller Pernille Madsen og tilføjer:

Borgerne vil naturligvis fortsat kunne få hjælp i Borgerservice, hvis de står med et akut problem, understreger Pernille Madsen.

 Har du brug for hjælp til at bestille tid, kan du også ringe til kommunen på 49 28 28 28.

Fakta

Det er muligt at bestille tid i Borgerservice til: 

- Pas
- Kørekort

Helsingør Kommune vil løbende se på, om muligheden for at bestille en tid skal udvides til at gælde andre kommunale områder. Det vil i givet fald naturligvis blive meldt ud i medierne og på kommunens hjemmeside.


Sådan gør du: 

Søg kørekort eller pas.

Du bliver guidet videre, ligesom du vil kunne læse mere om reglerne for det enkelte område.

Når du har bestilt pas eller kørekort med den digitale selvbetjeningsløsning, bliver du bedt om at bestille en tid i Borgerservice. Hvis du vil undgå ventetid i Borgerservice, er det klart en fordel at bestille tid hjemmefra.

Hvis du ikke bestiller tid hjemmefra, skal du bestille en ledig tid i systemet, når du står i Borgerservice.