Få frivillig hjælp til praktiske ting, økonomisk rådgivning - eller måske en telefon-ven?

Røde Kors Hjælpenetværk

I Helsingør Kommune anbefaler vi, at du kontakter Røde Kors hjælpenetværk, hvis du har behov for hjælp til blandt andet indkøb, hundeluftning, pakke- og medicinafhentning eller andre praktiske gøremål. Du kan få hjælp via Hjælpenetværket hvis du:

  • Er ældre og føler dig i risiko for at blive smittet.
  • Er smittet eller mistænkt for at være smittet og i hjemmekarantæne.
  • Er udsat fx pga. sygdom, eller hvis du er i hjemmekarantæne.

Ring på telefon 35 29 96 60 - telefonerne er åbne hver dag mellem klokken 9.00-19.00

Når Røde Kors hjælpenetværk har registeret hvor du bor, hvad du har brug for hjælp til og hvilket tidspunkt som passer dig, så sætter de dig i kontakt med en frivillig i dit lokalområde, som hjælper dig.

OBS: Der vil være faste procedurer og vejledninger, herunder omkring hygiejne, for både dem, der gerne vil hjælpe og dem, der skal modtage hjælpen, så Røde Kors’ Hjælpenetværk ikke bidrager til yderligere smitterisiko.

Ældresagens corona-hotline

Ældre Sagen Helsingør har oprettet en corona-hotline med nummeret 52 11 10 74. Her kan du ringe, hvis du er ældre og har brug for hjælp til for eksempel at handle ind. Du kan også ringe, hvis du har behov for rådgivning i en svær tid.

Du kan ringe til Ældre Sagens hotline på 52 11 10 74 dagligt mellem klokken 10 og 13.

Ældre Sagens ’telefonvenner’

Er du ældre og føler du dig alene og isoleret i disse dage? Bekymrer du dig for meget og kunne det være rart at have en telefon-ven at dele det med? Så kan du nu ringe til Ældre Sagen Helsingør på nummeret 82 82 03 00 og få en “telefonven”, som du løbende kan tale med henover den næste tid.

Du kan ringe til Ældre Sagens telefonvenner på 82 82 03 00 alle dage mellem kl. 9 -15.

Nyt tilbud til sårbare unge og forældre

Helsingør Kommune er i gang med at etablere et nyt rådgivnings- og samtaletilbud til unge og forældre. Vi er ikke helt i luften endnu, men da de aktuelle anbefalinger omkring COVID-19 medfører mindre social kontakt, som hos nogle kan forværre angst, ensomhed, depression m.m. stiller vi os naturligvis til rådighed for jer, der har brug for råd, vejledning eller blot et lyttende øre.

Rådgivningen kan kontaktes på tlf. 41 86 90 99.

Frivilligcenter Helsingørs telefonrådgivning

Er du kommet i økonomisk knibe på grund af nedlukningen, eller har du det svært på grund af den manglende sociale kontakt, så kan du ringe til Frivilligcenter Helsingør gratis telefonrådgivning. Du kan ringe på telefonnummer 49 21 50 60. Læg en besked om, hvad det drejer sig om samt navn og telefonnummer. Så bliver du kontaktet den efterfølgende onsdag mellem klokken 12 og 16 af en af Frivilligcenter Helsingørs frivillige.

Alt afhængigt af hvilket problem du ringer med, vil du blive kontaktet af en frivillig der har den faglige baggrund til at kunne vejlede dig. Det kan blandt andet være en socialrådgiver, en revisor eller en jurist.

Kommunal hjælp?

Hvis du tror, at du har behov for kommunal hjælp, så er du velkommen til at kontakte Forebyggelse og Visitation på telefon 49 28 39 39 (Forebyggelse og Visitation vurderer borgers behov for hjælp efter en konkret og individuel vurdering og kan bevilge efter lovens rammer og kommunens serviceniveau).

Ændret drift grundet corona-virus
Vær opmærksom på at driften fortsat kan være ændret
Få overblikket over ændringer