Bestil tid

Du skal bestille tid, hvis du er interesseret i at få hjælp til disse ydelser:

Byggeri

Tag en forhåndsdialog med os, inden du sender en byggeansøgning, så din ansøgning bliver fyldestgørende. Det kan betyde, at du får din tilladelse hurtigere.

Læs om byggeri og bestil tid til en forhåndsdialog

 

Indrejse

Bestil tid på telefon 49 28 28 28. Læs om indrejse.

Kørekort

Når du skal have fornyet eller ændret dit kørekort, skal du altid først bestille tid Borgerservice.

Læs om kørekort og bestil tid til kørekort

Læs om internationalt kørekort og bestil tid til internationalt kørekort

Har du aftalt, at du selv henter dit nye kørekort, skal du ikke bestille tid til det. Du henter kørekortet i receptionen.

NB: Grundet ekstraordinært lange ventetider er det pt. muligt at få sit kørekort, til almindelig kategori (bil) forlænget, ved at skrive til Helsingør Kommune fra Borger.dk / digital post. 

Du vil så modtage en forlængelse af kørekortet, som gælder i tre måneder, i din E-boks. Forlængelsen kan fremvises, såfremt du skulle have brug for dette.

Denne løsning er aftalt mellem kommunerne og Rigspolitiet her i Corona-tiden.

 

Pas

Det er obligatorisk at bestille tid til pas, inden du møder op i Borgerservice.

Læs om pas og bestil tid til pas

Læs om pas og bestil tid til pas, hvis du bor i udlandet

Har du aftalt, at du selv henter dit nye pas i Borgerservice, skal du ikke bestille tid til det. Du henter blot dit pas i receptionen.