Begivenhedsstrategi 2020

Helsingør Kommunes Begivenhedsstrategi 2020 skal sikre, at arrangør og kommune får størst muligt udbytte af events.

Helsingør Kommune vedtog i 2009 en begivenhedsstrategi, som skabte retning for formidlingen af Helsingørs rige kulturhistorie og idrætsliv gennem begivenheder og større events.

I takt med at Helsingør Kommune har øget sin satsning på eventområdet opleves hele kommunen, som et stadigt mere attraktivt sted at afholde events. Det bringer med sig investeringer, gæster, branding og en stolthed over at bo og være en del af en by, hvor events bidrager til et rigt kultur- og idrætsliv, der fastholder og danner nye meningsfyldte fællesskaber og skaber fælles oplevelser.

I 2016 var der over 200.000 besøgende til events med kommunalt tilskud. Med de mange events er det naturligt, at Helsingør Kommune fortsat stiller stigende krav til arrangørerne.

Helsingør Kommune skal blive endnu bedre til at sikre, at investeringerne i events giver det størst mulige afkast tilbage til lokalområdet og borgere. Fra arrangørernes side stiller det ligeledes krav til Helsingør Kommune som en professionel og smidig samarbejdspartner. Helsingør Kommune skal derfor sikre, at arrangørerne oplever, at deres events bliver bedre af, at blive afholdt i Helsingør Kommune.

Begivenhedsstrategien sætter en retning for arbejdet med events til og med 2020 og har til formål at skabe rammer for den fortsatte tiltrækning og udvikling af events i Helsingør Kommune.

Link til begivenhedsstrategi

Center for Kultur og Turisme, Idræt og Medborgerskab

Stengade 72
3000 Helsingør
Telefon: 49 28 28 28
E-mail: kumit@helsingor.dk