Accept af arbejdsklausul samt underretning om brug af underleverandører
Leverandøren/tilskuds- eller støttemodtager er forpligtet til at give Helsingør Kommune underretning om klausulen accepteres. Det skal ske senest fem arbejdsdage efter, at kontrakten er indgået.
Som leverandør/tilskuds- eller støttemodtager, skal du skriftlig orientere Helsingør Kommune om, hvilke underleverandører I anvender i forbindelse med opfyldelsen af kontrakter. I den digitale formular bliver I bedt om at angive navn, CVR-nr. samt hvilke underleverandører, der befinder sig på arbejdspladsen i en forud defineret periode samt hvilket arbejde, de udfører.
Udfyld arbejdsklausulen (for IT-virksomheder)
Helsingør Kommunes brug af arbejdsklausuler
Helsingør Byråd har besluttet, at der som bilag til alle Helsingør Kommunes aftaler/kontrakter skal indgå en arbejdsklausul.
Arbejdsklausulen skal indgå i alle kommunens aftaler/kontrakter, herunder bygge- og anlægsarbejder, forpagtning, udlejning samt tjenesteydelser. Varekøb er undtaget.
Særligt for IT-indkøb
Byrådet vedtog i december 2020 en arbejdsklausul, som er særligt rettet mod IT-virksomheder.
Arbejdsklausulen skal indgå i alle kontrakter, hvor tjenesteydelser (support og konsulentydelser) udgør mere end 15 % af den samlede kontrakt. I klausulen præciseres det, at klausulen også gælder for underleverandører, som udfører arbejde i Danmark.