Specialundervisning for voksne med syns- høre- eller stemmehandicap

Specialundervisning for voksne er tilbud til dig, der har en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse.

Specialundervisning for voksne er tilbud til dig, der har en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse og har brug for særlig tilrettelagt undervisning og rådgivning. Undervisningen skal give mulighed for at indlære nye strategier og metoder, der skal kompensere for din funktionsnedsættelse.

Hvis du har syns- høre- eller stemmehandicap, stammen eller commotio/hjernerystelse kan du kontakte Kommunikationscentret i Hillerød. Det er Helsingør Kommunes samarbejdspartner. De vil hjælpe med en udredning og eventuelt et specialundervisningsforløb.

Læs mere om Kommunikationscentret

Kvalitetsstandarder for sociale tilbud til voksne

Hvis du har et genoptræningsbehov, fordi du har en erhvervet hjerneskade, så skal du kontakte Hjerneskadeenheden.

Center for Særlig Social Indsats

Tlf.: 49 28 28 28