Et stærkt symbol på fællesskab, samarbejde og levende byliv.
Sådan lyder vurderingen af det 120 meter lange morgenbord i Stengade, som skød fejringen af købstadsjubilæet den 2. juni godt i gang fra morgenstunden af.
Hundredvis af borgere og gæster samledes omkring langbordet, og stemningen var fantastisk.
Foreningen for Bedre Byliv var primus motor for arrangementerne ved langbordet, som dagen igennem udgjorde hjertet i fejringen af købstadsjubilæet. Arrangementerne omfattede også jubilæumsbanko, hvor 250 mennesker deltog.
Liv og aktivitet
På et evalueringsmøde i Foreningen for Bedre Byliv var konklusionen klar: Fejringen var en stor succes og bidrog med masser af liv og aktivitet i bymidten.
Noget af det, der står stærkest, er værdien af samarbejde. I forbindelse med fejringen havde Bedre Byliv et supergodt samarbejde med foreninger, erhvervsliv, kulturinstitutioner, frivillige og Helsingør Kommune. Sammen skabte vi en folkefest, som viste, hvad der er muligt, når mange aktører arbejder mod et fælles mål,” siger citymanager Tanja Höper fra Foreningen for Bedre Byliv.
En lang række bidragydere og sponsorer var med til at gøre dagen uforglemmelig.
Foreningen Bedre Byliv vil gerne sige tusind tak til alle dem, der bidrog til at gøre jubilæumsdagen til noget helt særligt,” siger Tanja Höper.



