- Serviceloven § 85 - Socialpædagogisk støtte: 4 måneder.
- Serviceloven § 96 - BPA: 5 måneder.
- Serviceloven § 97 - Ledsageordning: 3 måneder.
- Serviceloven § 98 - Kontaktpersonordning til døvblinde: 3 måneder.
- Serviceloven § 100 - Merudgifter: 3 måneder.
- Serviceloven § 103 - Beskyttet beskæftigelse: 3 måneder.
- Serviceloven § 104 - Aktivitets og samværstilbud: 3 måneder.
- Serviceloven § 107 - Midlertidigt botilbud: 5 måneder.
- Serviceloven § 108 - Længerevarende botilbud: 5 måneder.
- Lov om specialundervisning for voksne – Specialundervisning: 3 måneder.
- Lov om Særligt Tilrettelagt Ungdomsuddannelse – STU: 3 måneder.
- Almenboligloven § 105 samt SEL §§ 83 + 85 - Længerevarende botilbud: 5 måneder.
Fristerne gælder fra det tidspunkt, hvor Center for Særlig Social Indsats modtager borgerens ansøgning.
Hvis borger klager, og Ankestyrelsen hjemviser sagen til genvurdering og eventuel ny afgørelse, så vil sagsbehandlingstiden følge de vejledende sagsbehandlingsfrister.
Hvis tidsfristen ikke kan overholdes, vil rådgiveren skriftligt give borgeren besked om, hvornår borgeren kan forvente at modtage en afgørelse. Det er rådgiveren, der vurderer, hvilke oplysninger, der er nødvendige at indhente, og hvornår sagen er tilstrækkelig oplyst til, at rådgiveren kan træffe en afgørelse.
Når Myndigheden har bevilget en ydelse til borgeren i et af Helsingørs egne tilbud, vil tilbuddet kontakte borgeren indenfor 10 arbejdsdage.