Naturforløb - Find balance og styrke i naturen

Har du fx stress, angst eller depression? Og er du også ledig? Så er et naturforløb måske noget for dig.

Naturforløb er til dig, der:

• Er ledig og tilknyttet Helsingør Jobcenter?
  • Oplever udfordringer som stress, angst, depression, modløshed, ensomhed eller psykiske/fysiske belastninger og ønsker at skabe en positiv forandring.
  • Ønsker at finde balance gennem naturen.
  • Vil styrke dit selvværd og øge din egenomsorg.
  • Søger redskaber til at genoptage arbejde eller uddannelse.
  • Ønsker forandringer i dit liv, som kan bringe dig tættere på dit mål.
  • Er parat til at arbejde med dig selv, finde dine barrierer og ressourcer og bruge dem positivt.

Kan du sige ja til punkterne, så kan du søge om at deltage i Naturforløbet i en gruppe med andre, der har samme udfordringer som dig. Hver gruppe mødes en gang om ugen under ledelse af en naturterapeut.

Kontakt din jobkonsulent eller sagsbehandler for at høre nærmere om dine muligheder. Tilmelding sker løbende.

Der er to hold. Naturforløbet er enten hver tirsdag eller onsdag fra kl. 10 til 13. Du får detaljer om mødested en uge før opstart.

Gennem åndedrætsøvelser, meditation og Qi gong i naturskønne områder styrker vi din opmærksomhed og kropsbevidsthed via balance-, krops- og strækøvelser.

Vi mødes i skoven, ved vandet og på stranden, hvor naturens ro og skønhed vil berolige dit nervesystem og styrke dit selvværd. Samtidig giver det dig mod og styrke til at tackle udfordringer som kommende job, praktik, uddannelse eller personlig udvikling.

Der er tilknyttet fire naturterapeuter fra Jobcenteret til Naturforløb.

Center for Job, Borgerservice og Teknologi