Regler for opskrivning og pasning

Gode råd om opskrivning til institutioner, hvis du overvejer at flytte til Helsingør Kommune.

• Du kan allerede skrive dit barn op til daginstitution, SFO eller klub, inden du flytter til Helsingør Kommune. Det betyder, at du ikke behøver at have adresse i Helsingør Kommune for at komme på ventelisten.
  • Vær opmærksom på, at når du siger ja tak til en tilbudt plads i Helsingør Kommune, skal dit barn være udmeldt af sin daginstitution, SFO eller klub i fraflytningskommunen. Kontakt din egen kommune for dennes gældende opsigelsesregler.
  • Accepterer du en plads i Helsingør Kommune, men opsigelsesperioden ikke er afsluttet i den kommune, som du flytter fra, skal du betale for plads i både til-og fraflytningskommunen.
  • Barnets anciennitetsdato er opskrivningsdatoen og ikke barnets fødselsdato. Ancienniteten fra fraflytningskommune følger ikke med.

Vær opmærksom på, at alle kommuner har forskellige regler for opsigelse.

Når du er logget ind i Digital Pladsanvisning, skal du stå på fanebladet med barnets navn og vælge "Opskriv".

Du kan vælge institutioner i andre kommuner end din egen. Tryk på "Vælg anden kommune".

Når du har valgt Helsingør Kommune, kan du skrive dit barn op til daginstitution, SFO eller klub.

Pladsanvisningen

Tlf.: 49 28 27 37